2023. jĂșlius 6., csĂŒtörtök

đŸ”„ISTEN HÚSSÁ LETT ❣️

,,JĂ©zus Ă­gy felelt nekik: “Bizony, bizony, mondom nĂ©ktek, mielƑtt ÁbrahĂĄm lett volna: Ă©n vagyok.” 
JĂĄnos 8:58

JĂ©zus Ășj kijelentĂ©st tett ezen a helyen. Azt mondta, hogy azok, akik nem hiszik, hogy Ɛ a testben megjelent Isten (1. TimĂłteus 3:16), nem tudjĂĄk megĂ©rteni azt, amirƑl beszĂ©l.
“MielƑtt ÁbrahĂĄm volt Én vagyok” – ez a kijelentĂ©s nemcsak azt nyilvĂĄnĂ­totta ki, hogy JĂ©zus mĂĄr ÁbrahĂĄm elƑtt lĂ©tezett, hanem összekapcsolta ÖnmagĂĄt a 2. MĂłzes 3:14-ben szereplƑ nagy “Én vagyok” kijelentĂ©ssel is.
Ez az ĂĄllĂ­tĂĄs nem hagy kĂ©tsĂ©get afelƑl, hogy JĂ©zus IstenkĂ©nt azonosĂ­totta magĂĄt. 
JĂ©zus kinyilvĂĄnĂ­totta: “Én vagyok”.

Így azonosította magát Jehova Mózes számára a 2. Mózes 3:14-ben.
Amikor Isten kenetĂ©nek ereje alatt mondta ki JĂ©zus ezeket a szavakat, “Én vagyok az”, akkor az Ƒt elfogni Ă©rkezƑk valamennyien a földre estek. ( JĂĄnos 18:5, 6.)

JĂ©zus volt a hatalmas “Vagyok Aki Vagyok” a 2. MĂłzes 3:14-bƑl, mĂ©gpedig hĂșstestben megjelenve.
Amikor a zsidĂłk vezetƑi meghallottĂĄk, hogy JĂ©zus Istent az AtyjĂĄnak nevezte, azonnal megĂ©rtettĂ©k, hogy JĂ©zus a lehetƑ legfelsƑbb Ă©rtelemben IstensĂ©gnek nyilvĂĄnĂ­totta magĂĄt.
Ez az ĂĄllĂ­tĂĄs vagy egy halĂĄlra mĂ©ltĂł kijelentĂ©s volt, vagy pedig JĂ©zus az volt valĂłban, akinek ĂĄllĂ­totta magĂĄt. JĂĄnos evangĂ©liumĂĄnak cĂ©ljĂĄt vilĂĄgosan lĂĄthatjuk: “Ezek pedig azĂ©rt Ă­rattak meg, hogy higgyĂ©tek: JĂ©zus a Krisztus, az Isten Fia, Ă©s e hitben Ă©letetek legyen az Ƒ nevĂ©ben. “

Ma, azĂ©rt rendelkezhetsz az Ɛ Ă©letĂ©vel, mert hiszel az Ɛ nevĂ©ben. Ne engedd, hogy az ellensĂ©g, a vilĂĄg vagy a tested megcsaljon azzal a gondolattal, hogy JĂ©zus valamivel is kisebb volt, mint Isten, aki hĂșstestben jelent meg.

Nincsenek megjegyzések:

MegjegyzĂ©s kĂŒldĂ©se