,,🔥A farizeus pedig elcsodálkozott, amikor meglátta, hogy ebéd előtt nem mosdott meg.,, (Lk 11:37)
A törvényesség egyik biztos jele a prioritások helytelen sorrendje, ahogy esetünkben ezekkel a farizeusokkal kapcsolatban is láthatjuk.Nem találunk feljegyzést az Írásban, hogy a farizeusok Jézus csodálatos tevékenységén elcsodálkoztak volna. Túlságosan elfoglaltak voltak abban, hogy valami kritizálni való találjanak. (Mk 3:2)
Valóban azon csodálkoztak, hogy Jézus nem mosott kezet.
Klasszikus példája ez a “szúnyog kiszűrése és a teve elnyelése” jelenségnek. (Mt 23:24)
Azok, akik a törvény megtartása által szeretnék kiérdemelni a megigazulást, állandóan a cselekvéssel vannak elfoglalva, míg a megigazulást hit által elfogadók egyszerűen megvallják a már elvégzett dolgokat. Ez pedig egy egyszerű, de rendkívül lényeges különbség.
Ha még mindig cselekszünk valamit azért, hogy Isten tegyen valamit az életünkben, akkor a “törvény” - mentalitás talaján állunk, ami pedig nem hit. (Galata 3:12)
Azok, akik a törvény megtartása által szeretnék kiérdemelni a megigazulást, állandóan a cselekvéssel vannak elfoglalva, míg a megigazulást hit által elfogadók egyszerűen megvallják a már elvégzett dolgokat. Ez pedig egy egyszerű, de rendkívül lényeges különbség.
Ha még mindig cselekszünk valamit azért, hogy Isten tegyen valamit az életünkben, akkor a “törvény” - mentalitás talaján állunk, ami pedig nem hit. (Galata 3:12)
Amikor egyszerűen hisszük és megvalljuk, amit Krisztuson keresztül már megkaptunk, akkor növekszünk a kegyelemben, hit által.
Annak a személynek, aki a törvény alatt él, és annak, aki a kegyelem alatt hasonló szentség-cselekedetei lehetnek, de a motivációjuk teljesen ellentétes.
Annak a személynek, aki a törvény alatt él, és annak, aki a kegyelem alatt hasonló szentség-cselekedetei lehetnek, de a motivációjuk teljesen ellentétes.
A törvényesek figyelme arra irányul, amit meg kell tenniük, míg a hit által élők arra tekintenek, amit Jézus már elvégzett értük.
Például, az Ige azt tanítja, hogy valljuk meg a szánkkal és higgyünk a szívünkből, és megkapjuk Istentől. (Mk 11:23)
A törvényes viszont így gondolkodik: “rávehetem Istent arra, hogy meggyógyítson engem, ha megvallom, hogy az Ő sebeiben meggyógyultam.”
Aki érti Isten kegyelmét azt vallja meg, hogy “az Ő sebeiben meggyógyultam”, mivel valóban hiszi, hogy Jézus már megszerezte a kereszten a gyógyulást.
A gondolkodásmódod elemzése a legegyszerűbb útja annak, hogy eldöntsd, vajon a hit területén, vagy a törvényesség területén állsz.
Ha a motivációd az, hogy elfogadjon téged Isten, vagy hogy rávedd Őt valamire, hogy érted cselekedjen, akkor ez bizony törvényesség. Ha teljesen hitben élsz és hálás vagy azért, amit Isten már elvégzett Jézusban, akkor ez kegyelem.
Válaszd a kegyelem gondolkodásmódját, mert Jézus mindent a rendelkezésedre bocsátott, amire szükséged lehet, mindent, ami a kegyes élethez tartozik. (2Pt 1:3)
Például, az Ige azt tanítja, hogy valljuk meg a szánkkal és higgyünk a szívünkből, és megkapjuk Istentől. (Mk 11:23)
A törvényes viszont így gondolkodik: “rávehetem Istent arra, hogy meggyógyítson engem, ha megvallom, hogy az Ő sebeiben meggyógyultam.”
Aki érti Isten kegyelmét azt vallja meg, hogy “az Ő sebeiben meggyógyultam”, mivel valóban hiszi, hogy Jézus már megszerezte a kereszten a gyógyulást.
A gondolkodásmódod elemzése a legegyszerűbb útja annak, hogy eldöntsd, vajon a hit területén, vagy a törvényesség területén állsz.
Ha a motivációd az, hogy elfogadjon téged Isten, vagy hogy rávedd Őt valamire, hogy érted cselekedjen, akkor ez bizony törvényesség. Ha teljesen hitben élsz és hálás vagy azért, amit Isten már elvégzett Jézusban, akkor ez kegyelem.
Válaszd a kegyelem gondolkodásmódját, mert Jézus mindent a rendelkezésedre bocsátott, amire szükséged lehet, mindent, ami a kegyes élethez tartozik. (2Pt 1:3)