2024. október 5., szombat

SZENTÜL ÉLNI🔥

"🔥Később találkozott vele Jézus a templomban, és azt mondta neki: 
Látod, meggyógyultál, többet azért ne vétkezz, hogy rosszabbul ne legyen dolgod!" Jn. 5/14.

Jézus itt azt mondta, hogy a tragédiákat életünkben a bűn okozza.
Azt kéri tőlünk, hogy éljünk szent életet, mivel ha átadjuk magunkat a bűnnek, akkor a bűn szerzőjének, Sátánnak rendeljük magunkat alá.

"Boldog ember az, akinek az Úr a bűnt nem számítja be."
Róm. 4/8.

Isten nem tulajdonítja a bűnt a hívőknek, az Ördög viszont igen.
Így cselekedeteink vagy Sátán, vagy Isten erejét szabadítják fel bennünk.

Bár Isten nem tulajdonítja nekünk bűneinket, ennek ellenére nem engedhetjük meg magunknak azt, hogy a bűnök bolondságában járjunk, mivel ez utat jelent Sátánnak az életünkhöz.
A bűn megvallása véget vet ennek a folyamatnak.

"Ha megvalljuk bűneinket, ő hű és igaz, hogy megbocsássa bűneinket és megtisztítson minket minden hamisságtól." 1Jn. 1/9.

Isten hűséges és igaz, hogy megbocsájtást szabadítson fel, és eltörölje a bűneinket a testünkben.
Jézus vére folyamatosan eltávolítja Sátánt és erősségeit az életünkből.

A bűneink nem tesznek jobban bűnösökké, mint ahogy a hitetlen emberek igaz cselekedetei nem teszik őket megigazulttá Isten előtt.
A bűn halálos dolog, amit a keresztyéneknek minden áron el kellene kerülniük, de akár vétkezünk, akár nem, nem ez határozza meg Isten előtti helyzetünket.
Az újjászületett hívők Krisztusban vannak.
Nincsenek a testben, bár dönthetnek úgy, hogy a test után járnak időről időre.

Mi a motivációd a szent életre?
Természetfeletti módon szent életet élsz, mivel a természeted természetfeletti módon megváltozott.
Isten természetét kaptad.
Ma ne azért élj szentül, hogy kapcsolatba kerülj Istennel, élj szentül amiatt a kapcsolat miatt, amit már megkaptál Tőle.


2024. október 4., péntek

🌟FOGLALKOZÁS NEM HÍVŐKKEL❣️

,,💞Zákeus pedig előállt, és ezt mondta az Úrnak: “Uram, íme, vagyonom felét a szegényeknek adom, és ha valakitől valamit kizsaroltam, a négyszeresét adom vissza neki.” (Lukács 19:8)

Zákeus gazdag ember volt, ám Jézus nem kérte arra, hogy adja oda mindenét a szegényeknek, 
ahogy ezt a gazdag ifjú esetében tette.
Nyilvánvaló, hogy Zákeus megtért és többé már nem a pénz volt az istene. 
Ezenfelül Zákeus a Mózesi Törvények jóvátételi szabályait meghaladóan felajánlotta valamennyi javának felét a szegényeknek, illetve az általa elvett javak négyszeres visszatérítését ígérte.

Zákeus vámszedő volt, és a vámszedőket zsidó társaik – különösen a vallásos zsidók – gyűlölték.
A bűnösök lehető legrosszabbikának tartották őket, ezért a zsidó vallási törvények előírták, 
hogy az odaszánt zsidók nem érintkezhettek egyetlen vámszedővel sem.
Elképzelhetetlen dolog volt együtt enni egy vámszedővel, mivel ezt a bűnében való részvétellel azonosították.

Ez a magyarázat arra, hogy miért reagáltak olyan ellenségesen az emberek, amikor Jézus együtt étkezett Zákeussal.
Jézus nem azért evett Zákeus házában, hogy annak bűneiben részestárs legyen, hanem hogy kiterjessze rá a kegyelmét és megbocsájtását.
Ez minden esetben fontos kritériuma annak, hogy megítélhessük, vajon egy bizonyos szituációban részt vállalhatunk-e.

Más emberek vétkeiben nem szabad részt vállalnunk, de az Úr azt sem akarja, hogy teljesen visszavonuljunk a világtól.
,,A föld sója vagyunk,, (Máté 5:13) és ahhoz, hogy bármi jót cselekedhessünk, elő kell bújnunk a “sótartóból”.

Ha Istennel helyes viszonyban tudsz maradni a szívedben miközben mások felé szolgálsz az Ő szeretetével, akkor helyes dolog a bűnösök társaságában lenni.
Másrészt, ha ez visszahúz az istentelenség felé, akkor megtérésre van szükséged, majd Szellemben kell visszatérned, vagy pedig távol maradni ettől a helyzettől.



2024. október 2., szerda

RÉSZT KELL VÁLLALNOM A KERESZTHORDOZÁSBAN🔥

,,🔥Szenvedéseiben való részesedés.,, Máté 20:17-25

Jézus így válaszolt: “Nem tudjátok, mit kértek. Ki tudjátok-e inni azt a poharat, amelyet én fogok kiinni?” Ők így feleltek: “Ki tudjuk.” (Máté 20:22)

A bemerítés szó görög megfelelője a baptizo. Josephus ezt a szót használta, amikor Jeruzsálem római “elborításáról”, a pusztulásba való “merüléséről” beszélt. Plutarkhos (szintén az első században élt) ezt a szót használta, amikor a tengerbe való “bemerülésről” beszélt. 

A Septuagintában (az Ószövetség görög verziója) a baptizo szót találjuk, amikor Naamán megmosta magát a Jordánban. (2. Királyok 5:14.) 
A klasszikus görögtől az Újszövetség görög nyelvéig ugyanazt az alapjelentést találjuk: bemártani, alámeríteni, elárasztani, megmosni. Jézus azt kérdezte tanítványaitól, hogy be tudnak-e merítkezni, alámerülhetnek-e abba a szenvedésbe, amit neki kellett megtapasztalnia. 

Ekkor a tanítványoknak fogalmuk sem volt még arról, hogy mit fog Jézus elszenvedni értük. Elképzelhetetlen volt számukra, hogy azok fogják meg és végzik ki Őt, akiket három éven keresztül elkerült, és akik között naponta tett csodákat.  Ez képet ad saját keresztény életünkről is. 

Bennünk él a Csodatévő, mégis, az Ő nevéért szenvedéseken megyünk keresztül. 
Embereket vezetünk üdvösségre, betegeket gyógyítunk, démonokat űzünk ki, éhezőket táplálunk, szegényeket ruházunk – és mégis, időnként szenvedünk. 

Az emberek kibeszélnek bennünket, kellemetlenséget okoznak nekünk. 
Néha elárulnak bennünket és kirabolnak. 
Ám szenvedéseink nem a “normál” emberek szenvedéseihez hasonlóak, mivel az Ő szenvedéseiben részesedünk. Az életünk nem a sajátunk (1. Korinthus 6:19), és Jézushoz hasonlóan szenvedünk az örömért, ami előttünk van. (Zsidó 12:2.) 

Tudjuk, hogy jövőnk a Vele való örök közösség a mennyben, és azt is tudjuk, hogy míg itt vagyunk, addig is abban a győzelemben járhatunk, amit már megszerzett számunkra, bármilyen helyzettel is találkozunk életünk során. 
Ha részesedsz az Úr szenvedéseiben, ha az emberek megnehezítik az életed, mert szereted Őt és szolgálod, az Ő jutalmában fogsz osztozni.

Ezzel a tudattal ma is örömmel kiálthatsz az Őérte való szenvedés idején is.

2024. szeptember 30., hétfő

AZ ÚR EGYFORMÁN KEGYELMES🔥

,,🔥Miután pedig beesteledett, ezt mondta a szőlő gazdája a vincellérjének: 
Hívd elő a munkásokat, és fizesd ki a bért, az utolsókon kezdve az elsőkig.,, (Máté 20:8)

Ez a példabeszéd Jézus azon állításával kezdődik, hogy a mennyek királysága hasonló ahhoz az emberhez, aki ingatlant birtokol. 
Kora reggel kimegy munkásokat felfogadni, hogy azok a szőlőjében dolgozzanak nap közben. 
Egy dénár volt a megállapodott munkabér, ami egy normál napi bérnek felelt meg. 

Később – olyan délelőtt 9.00 tájban – a gazda megkérte a piacon álldogálókat, hogy dolgozzanak ők is a szőlőjében, nem egy konkrét összegért, hanem úgy mond “ami jogos”. 
A gazda további munkásokat bérelt fel délben, délután 3.00-kor és még délután 5.00-or is, pedig ekkor már csak egy órányi munka maradt. A zsidó törvény szerint a munkabért minden este, napnyugta előtt ki kellett fizetni. 

Amikor elérkezett a fizetés ideje, a gazda minden embernek egy dénárt fizetett. 
Az egész napot átdolgozók morogni kezdtek, mivel azt gondolták, hogy ők többet fognak kapni. 
Az egyezségük alapján azonban egy dénár volt a bérük.

Isten kegyelméről kapunk leckét ebben a példázatban. 
A történet azt mondja el, hogy lehetetlen a Mester nagylelkűségét kiérdemelni, és sem a többet, 
sem a jobban teljesítők nem különböznek másoktól. 

A tulajdonos azonos díjat adott mindenkinek, aki a szőlejébe jött dolgozni, ennek megfelelően Isten ugyanazt a jutalmat adja (örök élet) mindazoknak, akik hittel Hozzá jönnek. 
Jézus azt mondta, hogy a királyság javai azonosak mindenki számára, akik alávetik magukat a Királynak, függetlenül attól, hogy mit tettek és milyen régen menekültek meg.

Valójában nem számít, hogy milyen régóta ismered az Urat, vagy hogy mennyit tevékenykedtél a Királyságában, velünk együtt fogsz a Mennybe kerülni, és ugyanaz a szeretet, megbocsájtás 
és szívesség lesz osztályrészed, mint a többi hívőnek.

Légy ma igazán boldog, hogy az vagy aki vagy, és képes vagy a részedet elvégezni, Isten pedig szeret téged.

2024. szeptember 29., vasárnap

ISTEN vagy PÉNZ?🔥

,,🔥Jézus miután rátekintett, megkedvelte, és ezt mondta neki: “Egy valami hiányzik még belőled: menj, add el, amid van, és oszd szét a szegények között, akkor kincsed lesz a mennyben; azután jöjj, és kövess engem.” (Márk 10:21)

A Biblia külön megemlíti, hogy Jézus szerette a gazdag ifjút, még azután is, hogy azt mondta, Isten valamennyi parancsolatát megtartotta, ami nem felelt meg az igazságnak. 

Jézus megmutatta a számára, hogy megtörte az első parancsolatot: “Ne legyenek neked idegen isteneid én előttem.” (2. Mózes 20:3), valamint a tizedik parancsolatot: “Ne kívánd.” (2. Mózes 20:17). 

Jézus kemény válasza, ‘Add el mindened és add oda a szegényeknek’ nem a fiatalember ártására volt. Szeretetből mondta Jézus, az ifjú javára. Ugyanis a pénz vált az istenévé, aminek a trónfosztása után lehetett csak Jézus az Úr az életében. 

A fiatalember egy dologban, mégpedig a Jézusban való hitben szenvedett hiányt. 
Jézus azt tanította, hogy nem szolgálhatod egyszerre az Istent és a Mammont; ha az
egyiket szereted, akkor gyűlölni fogod a másikat (Máté 6:24), ez a fiatal vezető saját gazdagságát szerette. “Megszomorodott… és szomorúan távozott” (22. vers), miután Jézus azt mondta neki, 
hogy adja el a vagyonát. 

Amint elment, Jézus megrázta a fejét és azt mondta, milyen nehéz a gazdagoknak megmenekülni. 
Nos, a tanítványok reakciója még érdekesebb! 
Megdöbbentek és a 26. versben megkérdezték az Urat, “Akkor ki menekülhet meg?”
Jézus azt mondta: “Embereknél ez lehetetlen, de nem Istennél: mivel Istennél minden lehetséges” (27. vers). 
Ezt a verset akkor szoktuk idézni, amikor gyógyulásra vagy pénzügyi áttörésre van szükségünk, 
de Jézus azt mondta, hogy a gazdag embereknek van szükségük Isten természetfeletti beavatkozására, hogy a pénzbe vetett bizalmukat Istenben való hitre cseréljék. 

Mibe helyezed a bizalmadat ma? Ha a fizetési csekkedet, vagy a tőzsdét tekinted biztonságodnak, 
akkor bármely pillanatban elvesztheted a békességedet és örömödet.

Jézusba vessed minden bizalmadat, így nemcsak az örökkévaló megváltás biztonságát fogod birtokolni, de semmi sem fog megrendíteni. Tudni fogod, hogy az Úr szerető és erős kezében vagy.