2024. február 10., szombat

A KEGYELEM AZ EVANGÉLIUM EREJE 3. rész 🔥

🔥A legtöbben úgy hiszik, hogy Isten a teljesítményük arányában működik/mozog az életükben. 
Ez volt az a hibás gondolkodás, amivel Pál is foglakozott a Rómaiakhoz írt levelében. 
Amikor Pál azt mondja, hogy“ Nem szégyellem az Evangéliumot!” akkor ezzel azt mondja, hogy "Nem szégyellek beszélni Isten jóságáról, kegyelméről és irgalmáról. 
Az Úr szeret bennünket, függetlenül attól, hogy kik vagyunk és mit teszünk.” Na, ez tényleg “ jó hír!”

A vallásosak Pál idejében azt gondolták, hogy ez borzasztó. 
Úgy hitték, hogy mindaz, amit az apostol tanít eretnekség. 
Az embereknek fel kellett ismerniük Istent és kapcsolódni Hozzá azon az alapon, hogy milyen nyomorúságosak is ők valójában.

Isten nem volt elégedett velük, sem azzal, amit cselekedtek. Csak férgeknek tekintette őket. Ismerősen hangzik? A dolgok felszínét nézve ez egy alázatos helyzetnek tűnik.

Valójában azonban ez a hozzáállás az istenkapcsolatot az “én”-re összpontosítja.
“Nézd, mit tettem az Úrért, milyen szent vagyok, és mennyire megtagadtam önmagam.”

Ez igazából egy nagyon én-központú, önhitt módja az Isten keresésnek, amely soha nem hoz gyümölcsöt az életedben.
A vallás arra törekszik, hogy az emberek legyenek tudatában annak, hogy bűnösek, és a pokol felé tartanak. Az igazság az, hogy az emberek ezzel már tisztában vannak.

Rómaiakhoz írt levél 1,18-19:
[nem elfogja érni hanem már elérte és eléri] az égből az embereknek minden istentelenségét és gonoszságát, akik az igazságot elnyomják igazságtalansággal. 
Ami ugyanis megtudható az Istenről, az világos előttük, maga Isten tette [múlt idő]számukra nyilvánvalóvá.

Isten haragja már ösztönösen minden ember belsejében megnyilvánult. Minden egyén magában hordozza Isten haragjának ismeretét, amely az emberben levő istentelenség és gonoszság ellen van. 
Így amikor valaki azon tűnődik, hogy
“ha csak Isten jóságáról beszélek az embereknek, vajon mitől válik számukra érthetővé, hogy megváltásra szoruló bűnösök?”

Pál válasz az, hogy az emberek tudják már ezt. . 
Mindenki tudja a szívében, hogy nem jó, hanem megváltásra szoruló bűnös.. 
A lényeg az, hogy nem kell bombázni és ostromolni az embereket azzal, hogy bűnösök; szívük mélyén már úgyis tudják. 
Persze ahhoz, hogy rezonáljon a szívük minderre, és jól érvelj, szükséges időt szánni mindezek elmondására, de ez ne kárhoztatással és a vallásoskodó helyes és helytelen dolgokra való korlátozással történjen. Pál azt mondja: “Ez nem a helyes megközelítés.”

Az az Evangélium – a “szinte-túl-jó-ahhoz-hogy-igaz-legyen hír”, hogy Isten már gondoskodott, intézkedett megoldásról. Ez számunkra a megváltás, kegyelem által, amely képessé teszi és felhatalmazza az embert, hogy elfogadja bűnei megbocsátását, testének gyógyulását, a Sátán elnyomásától való megszabadulását és így tovább.

Nekünk nem az a feladatunk, hogy az embereket meggyőzzük bűnös létükről, hanem hogy megmutassuk a kifelé vezető utat. Ez az Örömhír!

Beteg vagy? A gyógyulás ereje az Evangéliumban van! Anyagi fellendülésre van szükséged? 
A jólét ereje az Evangéliumban van!

Démoni befolyás alatt vagy, vagy szeretnél megszabadulni a depressziótól, önközpontúságodtól vagy valami mástól? A szabadulás ereje az Evangéliumban van!
Az Evangélium Isten ereje! Ez szinte túl jó ahhoz, hogy igaz legyen!

2024. február 9., péntek

A KEGYELEM EREJE🔥

🔥Amikor Jézus továbbment onnan, meglátott egy embert ülni a vámnál, akit Máténak hívtak, és így szólt hozzá:  “Kövess engem!” Az felkelt, és követte őt. (Máté 9:9)

Máté 9:9-10; Márk 2:14-15; Lukács 5:27-29

Amikor először Jézushoz jövünk, lehetetlen megismernünk mindent, ami az Ő követésével járni fog. 

Nincs semmi okunk arra, hogy féljünk attól, hogy teljes mértékben odaszánjuk magunkat számára, mivel az Ő ellenállhatatlan szeretete és gondoskodása nyilvánvaló számunkra, amikor csak a keresztre pillantunk.
Mindent el tudunk hagyni, hogy Őt követhessük! 
Amikor meghozzuk ezt a döntést, Ő elkezd rajtunk keresztül élni, és olyan erőt találunk, ami nem a sajátunk, és bármely próbához elegendő, amellyel találkozunk. (Galata 2:20.) 
Ezt az erőt Isten kegyelmének hívjuk.

A rajtunk keresztül élő Krisztus a titka a győzelmes keresztény életnek. Nem az, hogy Jézusért élünk, hanem az, hogy Jézus él rajtunk keresztül. 

Ennek az egyszerű igazságnak a meg nem értése a gyökere a törvényeskedés minden formájának, illetve a teljesítmény-központú mentalitásnak. 
A törvény a külső emberre fókuszál, és azt mondja nekünk, amit tennünk kell. 
A kegyelem a belső emberre fókuszál, és azt mondja el, amit Jézus már elvégzett. 
Amikor arra fókuszálunk, amit meg kell tennünk, akkor a törvény alá helyezzük magunkat, de amikor arra fókuszálunk, amit Krisztus tett, akkor az Ő kegyelmének természetfeletti erejében járunk.

A keresztény életet nem pusztán nehéz élni, egyszerűen lehetetlen saját emberi erőnkre alapozva. 
Az egyetlen módja, hogy olyanok lehessünk, mint Jézus, és az Ő munkáit végezhessük, ha engedjük Őt rajtunk keresztül élni. 
Ahogy a gyökér élete a talajban van, az ág élete a szőlőtőben, a hal élete a tengerben, az igazi életed a Jézussal való egységben találod meg.


Bővebben, Hanganyag sorozata, könyve itt :


2024. február 7., szerda

A KEGYELEM AZ EVANGÉLIUM EREJE, 2. rész 🔥

🔥Az Evangélium egyenesen Isten kegyelméhez kapcsolódik. 
Ez az egyetlen módja, hogy a bűneink bocsánatot nyerjenek. 
Ez az út nem a mi szent életünkkel, sem pedig a mi munkánkkal nincs kikövezve. 
Isten nem a “jó” embereket választotta ki és váltotta meg; Ő az istentelent, a bűnöst teszi igazzá (megváltását terjeszti felé) (Róm 4,5)

A fenti kijelentés a vallásos emberek számára sok problémát okoz. Azt mondják:
“Várj egy kicsit! Én hiszem, hogy ezt vagy azt meg kell tenned azért, hogy szent legyél.”

Vallás – hamis vallás, emberi elképzelések – Istennel és az Ő áldásaival kapcsolatos tanítások, ezek mind a mi saját jóságunk és munkánk eredményei.

A vallásos tanítók azt mondják,
“A mi egyházunkhoz kell tartoznod. Be kell fizetned a tizedet, olvasnod kell a Bibliát és többet kell imádkoznod, hogy csak néhányat említsek. Aztán, ha mindezen dolgokat helyesen megteszed, Isten elfogad téged.”

Ez egy anti-Evangélium! Ez Isten kegyelmének “jó hír”-e ellen van, mivel a megváltás terhét a te hátadra rakja – és ezt nem bírod el.

Senki sem válthatja meg önmagát!

Ez alapvetően a hamis “Evangélium”, amelyet manapság a vallás prédikál. Talán beszélnek az egy igaz Istenről és használnak olyan kifejezéseket, mint “az Isten: Atya”. Talán megemlítik, hogy Jézus a világ Megváltója, aki meghalt a bűneinkért. De a magvát, a velejét tekintve ez egy másik “Evangélium” – amely egyáltalán nem is örömhír. (Gal 1,7)

Az Evangélium nem csak a megváltásban való hitet jelenti, hanem mindazon eszközök megértését, amelyek által ez a megváltás elérhetővé válik. A “ha jól cselekszel és jót teszel, akkor szent leszel” hír nem az igaz Evangélium. Figyeld meg, mit mond Pál a legelső, szolgálóknak rendezett konferencián tartott beszédében Efezusban:

“De én mindezekkel nem gondolok, sőt még az életem sem drága, csakhogy elvégezhessem futásomat és azt a szolgálatot, amelyet az Úr Jézustól azért kaptam, hogy bizonyságot tegyek az Isten kegyelmének evangéliumáról.” (ApCsel 20,24)

Pál talán így fogalmazhatott volna másképp:
“Az Evangélium tanúja vagyok – amely Isten kegyelmének jó hí-re.”

Az “Evangélium” és a “kegyelem” szavak olyan kifejezések, amelyek felcserélhetőek. A jó hír – vagy Evangélium – az Isten kegyelme.

Sőt a “üdvösség” szót is félreértelmezik. Az evangéliumi keresztények azt mondják, hogy a üdvösség egy egyszer megtörtént esemény, egy tapasztalat, amikor a bűneid megbocsáttatnak. 
Ez igaz; van egy pillanat, amikor a halálból az életre jutsz, de ez nem minden, ami történik. 
Ez így a szónak nem a teljes meghatározása. Az üdvösség nem korlátozható a kezdeti újjászületési tapasztalattá.

Az üdvösség mindaz, amelyet Jézus a bűnhődésével megszerzett számunkra. 
A görög sozo, amiből a “megváltott, megmentett” szót fordították, többet jelent, mint pusztán a bűnök megbocsátása; jelenti továbbá a gyógyítást, megszabadítást és a jólétet. Ez egy olyan szó, amely összefoglalja mindazt, amit Jézus a halálával, temetésével és feltámadásával nyújtott számunkra.

A Jakab levél 5,14-15 elevenen és színesen jeleníti meg számunkra azt, hogy az üdvösség magában foglalja mind a gyógyítást mind pedig a bűnök megbocsátását:

“És a hitből fakadó imádság megszabadítja [sozo] a szenvedőt, az Úr felsegíti őt, sőt ha bűnt követett is el, bocsánatot nyer.” (zárójel tőlem)

Az üdvösség nem más, mint egy számos előnyt tartalmazó ajándékcsomag, és mindez Isten kegyelmének és nem a mi munkánknak az eredménye. Ugyanakkor a Sátán folyamatosan megpróbál becsapni minket. Ő az, aki kétkedővé tesz bennünket afelől, hogy Isten az Ő képességeit az érdekünkben akarja használni, és szerencsétlenségünkre az egyház gyakran megerősíti ezt a gondolatot.

Többször tapasztaltam, hogy hívő keresztények sorban állnak imát kérni azzal, hogy:
“Miért nem gyógyulok meg? Böjtöltem, imádkoztam és tanulmányoztam az Igét. 
Fizetem a tizedet és gyülekezetbe járok. Megteszek minden tőlem telhetőt. Mit kíván még Isten?”

Amikor ilyeneket hallok, ők maguk adják meg számomra a választ a kérdésükre. 
Nem arra mutatnak, amit Jézus tett; arra mutatnak, amit ők maguk tettek, és ez mindig kudarchoz vezet.

2024. február 6., kedd

A KEGYELEM AZ EVANGÉLIUM EREJE 1. rész 🔥

🔥A világon sok keresztény még sohasem hallotta az igaz Evangéliumot.

Ők úgy vélik, a kereszténység nem más, mint különféle előírások összessége, mely más vallások szabályrendszereit a keresztény “szabad és nem szabad”-okkal helyettesíti.
Abban a hitben élnek, hogy ki kell érdemelniük, hogy a mennybe jussanak, valamint, hogy folyamatosan erejük legjava szerint, jótettek által nyerik el a megváltás ajándékait.

Ez nem az igaz evangélium.

Ha azzal a hittel fogadod el Jézust Megváltódnak, hogy ezentúl egy csomó szabályhoz kell tartanod magad, vagy hogy lecseréled az eddigieket egy másik adag előírásra, akkor ez nem az örömhír. 
Miért? Mert ekkor még mindig a teljesítményedtől függsz. 
És kezeskedem afelől, hogy az ördög mindig azon lesz, hogy tudd, a teljesítményed nem elég jó, sem megfelelő. Ő a testvérek vádlója (Jel 12,10)

Ami az Örömhírt “szinte-túl-jó-ahhoz-hogy-igaz-legyen hír”-ré teszi az abban az igazságban rejlik, hogy Isten elfogadott bennünket azáltal, amit Jézus értünk tett. 
Isten kegyelmének megnyilatkozása átvezet téged a teljesítmény központú gondolkodásmódból az Istenre való teljes ráhagyatkozásra és bizalomra.

A megváltás Isten hűségéről szól, nem pedig a mienkről! 
Ez az alap ahhoz, hogy Istennel egy szoros kapcsolatot tudjunk fenntartani és, hogy képesek legyünk a megváltás ajándékait elfogadni, befogadni.

A Rómaiakhoz írt levél 1,16-17 verseiben a következőt olvashatjuk:

“Mert nem szégyellem az evangéliumot, hiszen Isten ereje az, minden hívőnek üdvösségére, elsőként zsidónak, de görögnek is, mert Isten a maga igazságát nyilatkoztatja ki benne hitből hitbe, ahogyan meg van írva: “Az igaz ember pedig hitből fog élni.”

A Rómaiakhoz írt levél arról beszél nekünk, hogy az Evangélium Istennek az ereje, amely Isten életét termi az emberben. Mindemellett az Evangélium szó mára egy olyan vallási kifejezéssé vált, amely elvesztette jelentését.

Sokan az “Evangélium” szó hallatán mindazon dolgokra következtetnek, amely a vallással, különösképpen a kereszténységgel kapcsolatos. 
De az “Evangélium” szó szerint azt jelenti, hogy “jó üzenet” vagy “jó hír”.

A görög euaggelion szó, amelyet az Újszövetség hetvennégy versében “evangélium”-nak fordítottak (a magyar nyelv átvette ezt a szót a görögből, míg az angol a “gospel” szót használja – a ford.), olyannyira ritkán használatos volt abban az időben, hogy mindösszesen kétszer találkozunk vele a Biblián kívüli írásokban.

Mindennek az az oka, hogy ez a szó nem egyszerűen csak “jó hír”-t jelentett, hanem valójában körülírta, hogy “szinte-túl-jó-ahhoz-hogy-igaz-legyen hír”.

A “keresztény kultúrából” manapság sokan a következőkkel azonosítják az Evangéliumot: “Bűnös vagy. Ha nem tartasz bűnbánatot, akkor a pokolra jutsz.” Az az igazság, hogy ezek valós állítások. 
Van mennyország, és van pokol, van Isten, és létezik az ördög is, valamint tényleg a pokolra jutsz, ha nem tartasz bűnbánatot és nem fogadod el a megváltást, de mindamellett, hogy ezen állítások igazak, mégsem ez a “jó hír”.

Ez nem “az Evangélium”!

Ráadásul mindez teljesen ellentétes azzal, amiről Pál apostol tanított. 
A Rómaiakhoz írt levél 2. fejezet 4. versében azt olvassuk, hogy Isten jósága az, amely bűnbánatra vezet bennünket, nem pedig az ítélkezés vagy a kárhoztatás. 
Ez az, amiről Pál beszélt, és ez a “jó hír”.

A HITET MEGLÁTHATOD🔥

🔥És íme, vittek hozzá egy bénát, aki ágyban feküdt. Amikor Jézus látta hitüket, így szólt a bénához: “Bízzál, fiam, megbocsáttattak bűneid.” Máté 9:2

Hogy néz ki a hit? A hit hasonló a szélhez. Nem láthatod a szelet, de a hatásait megfigyelheted. 
Láthatod azokat a dolgokat, melyeket megmozdít a szél. 
Hasonlóképpen, nem láthatod a hitet, de az ember cselekedeteiből megmondhatod, hogy az illető hit által cselekszik-e. 
Jézus számára az, hogy látta ezeknek az embereknek a hitét azt jelentette, hogy látta a cselekedeteiket. Konkrétan azt, hogy felmásztak a tetőre, megbontották azt, majd beteg barátjukat leengedték Jézus elé egy meglehetősen ellentmondásos tömeg jelenlétében. 

Bizonyára erős kritikával illették őket a vallási vezetők és a ház tulajdonosa is problémázhatott, mivel épp akkor bontották meg a háza tetejét! 
Erősen hinniük kellett abban, hogy amit kapnak, az megéri az árát. 
Hittek abban, hogy barátjuk meg fog gyógyulni. Ezek az emberek abban is hihettek volna, hogy Jézus meg tudja gyógyítani a barátjukat, de végül nem történik semmi. 

Ha nem cselekedtek volna a hitüknek megfelelően, akkor barátjuk számára semmi jót sem jelentett volna hitük. Hitük cselekedetük nélkül nem produkált volna semmit. 
A cselekedetek életbevágóan fontos részét képezik a hitnek. 
A hit megfelelő cselekedetek nélkül egyáltalán nem hit. ( Jakab 2:17.)
Milyen fajta cselekedet mutatná meg, hogy valódi bibliai hited van jelenlegi körülményeid közepette? 
Így is teszel? Ha nem, miért? Azért, mert még nem alakult ki valódi bibliai hited?

Határozd el a szívedben, hogy ma valóságos hittel és bizalommal támaszkodsz Istenre. Ezután meglátod, hogy megváltoznak a cselekedeteid.

2024. február 4., vasárnap

A HÁROMSÁG TITKA🔥

🔥Erre megkérdezték tőle: “Hol van a te Atyád?”
Jézus így válaszolt: “Sem engem nem ismertek, sem az én Atyámat: ha engem ismernétek, Atyámat is ismernétek.” János 8:19

Jézus arról beszélt, hogy egy az Atyával, erről olvashatunk a János 17-ben is. 
Ez az egység több volt, mint egy közös cél.
Mind az Ó-, mind az Újszövetség egy Istenről beszél. (Malakiás 2:10; 1 Timóteus 2:5.)
Ez az igazság oly erőteljesen megalapozott, hogy némelyek nem is tesznek különbséget az Atya, a Fiú és a Szent Szellem között; úgy hiszik, egyszerűen egy Isten három különböző módon fejezi ki önmagát.

Azonban a János 8-ban Jézus megkülönbözteti magát az Atyától. Ő, és az Atya két tanú, amely betölti az 5. Mózes 17:6 követelményeit.
Jézus becsapta volna ezeket a zsidókat, ha nem lett volna különbség közötte és az Atya között, mégis egyek. ( János 10:30; 1. János 5:7.)

Ez egy hatalmas titok!
Az 5. Mózes 6:4 szerint “az Úr a mi Istenünk egy Úr”.
Nincs három Istenünk, hanem egyetlen Isten, három világosan elkülöníthető személyben.
Ez egy nagy titok, ami nincs számunkra megfelelően megmagyarázva.
Az Írások kijelentik számunkra a Háromság igazságát, de nem próbálják meg elmagyarázni azt.
Egyszerűen úgy fogadjuk el ezt az az igazságot, ahogy van.
Egy napon minden dolgot ismerni fogunk, úgy ahogy mi ismertek vagyunk. (1. Korinthus 13:12.)

Jézus azt mondta, hogy az Atyjának a tanúsága a legnagyobb bizonysága annak, hogy ki Ő valójában.
Azt mondta, Őt ismerni azt jelenti, hogy megismerjük az Atyát.

Bármikor, amikor megkérdezed magadtól, hogy tényleg ismered-e mennyei Édesapád hangját és útjait, csak nézz Jézusra. Jézus pontosan olyan, mint az Atya.
Bármit, amit Jézus érez, hisz és tesz, az Atya érzi, hiszi és teszi.
Bármely kérdéssel és problémával, amivel ma szembetalálkozol, Jézus a kulcs az Atya megértéséhez.