2024. szeptember 18., szerda

ISTEN VÁLASZOL IMÁINKRA🧡

Ezt mondta: “Az egyik városban volt egy bíró, aki az Istent nem félte, az embereket pedig nem becsülte.,, (Lukács 18:2)

Az özvegyasszony és a hamis bíró történetében Jézus nem azt mondta, hogy Atyánk igazságtalan, 
nem mondta, hogy Istent egészen addig szükséges zaklatnunk, amíg végül kimerül, és kérésünket végre teljesíti azért, hogy megszabaduljon tőlünk! 

Jézus egyszerűen szembeállította Isten hajlandóságát, hogy imáinkat megválaszolja a hamis bíró vonakodásával, hogy teljesítse az özvegyasszony kérését. 

Nemcsak egy Istenünk van, aki igazságos Bíró, aki gyorsan elégtételt szerez a választottak számára, de Jézusunk is van, aki Szószólónk és ügyvédünk. Mindig közbenjár értünk. 
Ellenségünk (az ördög) folyamatosan vádol bennünket és torz módon mutatja be Istent (a Bírót) számunkra. 

Ez arra késztethet bennünket, hogy feladjuk és még csak ne is említsük ügyünket Istennél, 
mivel kételkedünk abban, hogy Ő válaszol nekünk. 
Azt tanítani, hogy Istent addig kell “szekálnunk”, amíg végül megteszi amire szükségünk van, 
nem egy jó teológia. Jézus kijelentette, Atyánk nem egy igazságtalan bíró, akire nyomást kell gyakorolni, hogy jót cselekedjen. 

Sátán csapott be bennünket azzal, hogy Isten nem hajlandó megválaszolni az imáinkat. 
Jézus ezt a hazugságot támadta meg példabeszédével. 
Arra bátorított bennünket, hogy azzal a tudattal kérjünk és imádkozzunk Istenhez, 
hogy Ő szeret bennünket, meg kíván áldani bennünket és megválaszolja kéréseinket.

Az özvegyasszony cselekedete igazán dicséretes volt. 
Tudta, hogy mi az ő jogos tulajdona, és elutasította még a gondolatát is annak, hogy a válasz nem lesz.
Ha ennyire biztos és eltökélt lehetsz az igazságtalan emberekkel szemben, akkor mennyivel biztosabb lehetsz, amikor hűséges Atyádhoz mész. Biztos lehetsz benne, hogy ma is minden esetben érted áll ki.

MINT EGY VILLÁMLÁS🧡

,,🧡Mert ahogyan a villám cikázik, és az ég aljától az ég aljáig egyszerre villan fel és fénylik, úgy jön el az Emberfia is az ő napján.,, (Lukács 17:24)

Ez a vers, illetve a Máté 24:27-ben olvasható párhuzamos vers világossá teszi, hogy Jézus második eljövetele senki előtt nem lesz titok. 
Máté beszámolójából különösen az válik világossá, hogy Jézus a villám példáját azért használta, hogy senki ne csapjon be bennünket hamis Krisztusokkal. 

Ahogy a villám mindenki számára látható, úgy Jézus második eljövetele az egész világ előtt ismert lesz.
Nem kell attól félnünk, hogy lemaradunk Jézus visszatéréséről, nem kell idegesen figyelnünk minden beszámolót, ami az Ő visszatértéről szól. 

Ezek a versek cáfolják azokat az állításokat (pl. a Bahai vallásét), miszerint Jézus már titokban visszatért. Tudjuk, hogy ez nem felel meg a valóságnak, mert Jézus szerint a második eljövetele mindenki előtt ismeretes lesz.

Jézus azt is elmagyarázta, hogy a világ eljöttének napjáig jelenlegi állapotában marad. 
Az emberek nem fogják észrevenni eljöttének jeleit, ahogy Noé napjaiban sem érzékelték az emberek a közelgő ítéletet. (Lukács 17:27.) 

Ez megfelel a visszajöveteléről szóló újszövetségi próféciáknak, melyek szerint éjjeli tolvajként érkezik vissza az Úr. (1. Tesszalonika 5:2; 2. Péter 3:10). 
A világ látni fogja a “villámlást”, ahogy Ő meglepi a földet, de ekkor már túlságosan késő lesz. 
Jézus hangsúlyozza, hogy eljövetele meglepi majd a nem hívő embereket. 

Jézus rámutatott arra, hogy fel kell készülni az Ő visszatérésére. 
Hasonlóan a tolvajhoz, aki akkor jön, amikor az emberek a legkevésbé felkészültek, 
Ő is akkor tér vissza, amikor az emberek nem keresik. 
Az utolsó napokban olyan apátia uralkodik majd a földön, hogy még a hűségeseket is elaltatja, ha nem figyelnek Jézus szavaira.

Ne aludj el! Tartsd magad ébren Isten dolgaival és légy érzékeny arra, amit a Szent Szellem mond és tesz ma. Jézus szellemi éberségre bátorít azért, hogy légy felkészült az eljövetelére.

OLDOZZÁTOK EL!🧡

,,🧡És kijött a halott, lábán és kezén pólyákkal körülkötve, arcát kendő takarta. 
Jézus szólt nekik: “Oldjátok fel, és hagyjátok elmenni!” ( János 11:44)

Szimbolikus értelemben Lázár olyan, mint sok keresztény. 
A Biblia az újjászületés kapcsán a halálból az életbe való átmenetelre utal, de eközben hozzuk magunkkal a halotti öltözeteket (rossz szokások, negatív attitűdök és hamis elképzelések) a régi életünkből. Szükségünk van arra, hogy fel legyünk oldozva ezektől, azért hogy teljes mértékben élvezhessük Krisztusban megnyert életünket. 

A gondolkodásmódunk megváltoztatásával érjük el ezt. Érzelmeink, hozzáállásunk és cselekedeteink a gondolkodásunkat követik. 
Amikor érzelmeinket a problémáinkra fókuszáljuk, akkor ezek növekednek meg; amikor Isten ellátására összpontosítunk a problémák helyett, akkor a válaszunk növekszik nagyra. 
Bármire is gondolunk, az uralmat vesz rajtunk. 

Vagy a negatív gondolataink kötnek meg bennünket, vagy pedig az Isten szerinti gondolatok által eloldoztatunk. Ha nyomasztó dolgokon gondolkodunk, akkor depresszióssá válunk. 
Ha felemelő dolgokra gondolunk, akkor mi is felemelkedünk. 
Ha betegségen gondolkodunk, betegek leszünk. 
Ha arra gondolunk, hogy az Ő sebeiben meggyógyultunk, akkor meggyógyulunk.

Az isteni megelégedettség nem függ a körülményektől, pedig a világ ebben hisz. 
Azt gondolják, hogy akkor lesz az ember megelégedett, ha a körülményei jóra fordulnak. 
Ezért depressziósak oly sokan. 

Nem hiszik el, hogy a békesség és öröm pozitív érzelmeit meg lehet tartani negatív körülmények közepette. De a Biblia azt mondja, hogy az érzelmeink a gondolkodásmódunkat követik. 
Halotti ruháinkból azáltal nyerhetünk feloldozást, ha eldöntjük, hogy szeretetteljes, igaz és jó híreken gondolkodunk. (Filippi 4:8.) Érzelmeinkkel a gondolatainkra reagálunk.

Megfordíthatod a napodat azzal, hogy egyszerűen Isten áldásaira és örökkévaló igazságaira fordítod a figyelmedet ahelyett, hogy fizikai világ körülményeire figyelsz, melyek el fognak múlni.

MEGRENDÜLNI SZELLEMBEN🧡

,,🧡Amikor Jézus látta, hogy Mária sír, és a vele jött zsidók is sírnak, megrendült lelkében és háborgott.,, ( János 11:33)

A “megrendül” eredeti görög jelentése Jézus mély felindulását fejezte ki, de nem szükségképpen szomorúságát. Inkább egy haragos “sóhajtás” volt Sátán felett, aki Jézus körül ezt a bánatot okozta. 
Jézus azért jött, hogy megsemmisítse azt, akinek hatalma van a halálon, vagyis az ördögöt (Zsidó 2:14), és megrendülten látta azt a fájdalmat, amit ellensége az általa szeretettekre helyezett.

Ilyen fohászkodás az, amit a Szent Szellem értünk tesz (Róma 8:26.) 
Nem egyszerűen együtt érez velünk a Szent Szellem, hanem harcol értünk, amikor nem tudunk hogyan imádkozni. 

Ebben az esetben arra használta Jézust a Szent Szellem, hogy a halál ellen viseljen harcot, valamint a jelenlévők kételkedése ellen, ami Lázárt a sírban tartotta.
Mindenki átélhette, vagy átélheti ugyanezt, akiben a Szent Szellem jelen van. 

A Szellem fohászkodása nem egyszerűen búslakodás, hanem igazságos harag és ellenállás Sátán eszközeivel szemben, melyekkel az életünkben munkálkodik. 
Sok esetben a keresztények nem veszik ezt észre, mivel azt gondolják, hogy csupán bánkódnak a helyzetet látva, de a Szent Szellem tovább mozdítaná őket, hogy Vele együtt közbenjárjanak az ellenség ellen. 

Bár a Szent Szellem fohászkodása benned nem hallható, reagálhatsz rá hallható “nyögéssel”, vagy fizikai mozdulatokkal, ahogy ezt a bánkódó ember is teszi. Semmi rossz nincs ebben, amíg nem kevered össze saját reakcióidat a Szent Szellem tevékenységével. 

A Róma 8:26 azt állítja: “Ugyanígy segít a Lélek is a mi erőtlenségünkön. 
Mert amiért imádkoznunk kell, nem tudjuk úgy kérni, ahogyan kell, de maga a Lélek esedezik értünk kimondhatatlan fohászkodásokkal.” 

A Szent Szellem nem mond ki semmit, te reagálsz az Ő csendes fohászkodására benned. 
A Szellemben való őszinte fohászkodás felbecsülhetetlen értékű és mindig jó gyümölcsöket terem az életedben, így amikor megtörténik, csak sodródj a Szent Szellemmel.

Ma, hálás lehetsz, hogy Ő a te Bátorítód és Tanítód valamennyi helyzetben.

ÖRÖKKÉ ÉLNI ŐBENNE🔥

,,🔥És aki él, és hisz énbennem, az nem hal meg soha. Hiszed-e ezt?,, ( János 11:26)

Némelyek úgy értelmezik ezt a verset, hogy lehetséges elkerülni a fizikai halált. 
Tehát vannak olyanok, akik abban hisznek, hogy élni fognak Jézus második eljövetelekor, még akkor is, ha az az esemény ezer év múlva történik csak meg. 
Bár érthető, hogy miért gondolják ezt némelyek, kérdéses azonban, hogy Jézus ezt értette volna alatta. 

Először is, egy ennyire erőteljes tanítást bizonyára más igehelyek is megerősítenének. 
Van néhány ige, amely alátámaszthatná ezt az állítást, de nem egyértelműen állítják ezt. 
Úgy értelmezni, hogy egy hívő egészen Jézus második eljöveteléig is élhet, meglehetősen előítéletes gondolkodás lenne, ez pedig nem egészséges Bibliaértelmezés. 

Másodszor, nincs egyetlen olyan bibliai példa sem, hogy valaki megkapta volna ezt. 
Így pedig gyanússá válik a dolog. Énokhot és Illést szokták példaként idézni, azonban ők a mennybe vitettek. Nincsenek jelen fizikai testükben ezen a földön. 
Végül, némely igazság elveszett, majd újjáéledt ugyan az egyház története során, de Jézus eljöveteléig élni, nem tartozik ebbe a kategóriába. 

Egyetlen hívő sem tette ezt meg. 
Ebből következik, hogy a halál elkerülésének tanítását általában a szellemünkre vonatkoztatják. 
Amikor újjászületünk, Isten örökkévaló életét kapjuk, szellemileg sohasem halunk meg újból. 
Ez az ígéret sokszor előkerül az Írásban, amely minden hívőre vonatkozik.

Mivel hiszed azt, hogy Jézus feltámadt a halálból és megvallottad Őt Uradnak, üdvösséget kaptál (Róma 10:9, 10); ez pedig azt is jelenti, hogy szellemed sosem fog ismét meghalni, vagy Istentől elválasztottan létezni. 

Szellemed közösségben lesz az Ő Szellemével, most és mindörökké! 
Amikor nehézségekkel találkozol, csak emlékeztessed magad erre, a jövőd pedig örök élet, szeretet és áldás lesz.

VALLD MEG ISTEN IGAZSÁGÁT🔥

,,🔥Akkor azután Jézus nyíltan megmondta nekik: Lázár meghalt.,, ( János 11:14)

Először Jézus úgy beszélt Lázárról, mint aki alszik, de most egyértelműen Lázárt halottnak mondja. 
Azért mondta ezt, mert a tanítványok természetes gondolkodásmódja szerint a halál végleges állapot, de az alvás nem. 

Amikor Jézus azt mondta, hogy Lázár meghalt, akkor ez látszólag ellentmondásban volt azzal, amit cselekedni szándékozott (feltámasztani Lázárt a halálból), de a 15. versben Ő tovább ment: “és örülök, hogy nem voltam ott: tiértetek, hogy higgyetek.”

 Lázár feltámasztására utalt, amely a negatív tényről tett kijelentését a hit pozitív megvallásává fordította (a halálból való feltámadás). 

Sok ember összezavarodik ezen a ponton. Visszautasítják, hogy beszéljenek, vagy elfogadjanak bármely helyzetet, ami ellentétben áll Isten nekik adott ígéreteivel.
Bizonyára kívánatos, hogy elkerüljük a problémáinkról való beszédet, és erre még igei precedenst is találunk. (2. Királyok 4:20,26) 

Ebben az esetben Jézus elkerülte, hogy Lázár helyzetét úgy írja le, ami félelmet keltett volna tanítványai szívében, de amikor nem értették meg a dolgot, Ő kijelentette a természetes tényt.
Egy igaz, pozitív megvallás nem tagadja a természetes körülményeket. 
Csak azt utasítjuk vissza, hogy a természetes körülményeké legyen az utolsó szó! 

A nagyobb, szellemi igazságot mondjuk, ahogy Jézus is tette, az Ő példáját kellene követnünk. 
Ezért nem helytelen elismerni egy fizikai probléma tényét, mint pl. a betegség addig, amíg egyenlő, vagy nagyobb mértékben elismerjük egy szellemi igazság érvényességét, “az Ő sebeiben gyógyultunk meg”. (1. Péter 2:24).

Ne tagadd le a problémáidat, amelyek ma az életedben léteznek, hanem azt tagadd, 
hogy ezeknek a problémáknak joguk van továbbra is létezniük az életedben, azzal, 
hogy megvallod a hitedet Istenben és az Igében.

2024. szeptember 17., kedd

VALAMI ÚJ!🔥

🔥Mondott nekik egy példázatot is: “Senki sem tép ki foltot új ruhából, hogy régi ruhára varrja, mert így az újat is eltépné; és nem is illene a régihez az új ruhából való folt. 
Senki sem tölt új bort régi tömlőbe, mert az új bor szétrepesztené a tömlőt, és elfolyna, sőt a tömlő is tönkremenne.,, (Lukács 5:36-37)

Miért nem az Ószövetség vallási tradíciói és és elvárásai szerint cselekedett Jézus?
 (Máté 9:14; Márk 2:18.) 
Jézus ezt a kérdést válaszolta meg ebben a két példázatban. 
Azt mondta, azért jött, hogy egy új dolgot tegyen, ami nem keveredik az Ószövetség módszereivel. (Ézsaiás 43:18, 19; Jeremiás 31:31-34; Zsidó 8:7-13.)

Egy új folt, amit a régi ruhára varrnak, összemenne az első mosás alkalmával. 
Azután elszakadna a régi ruhától, ami már összement, és tovább rontaná a helyzetet. 
Ez azt mutatja, hogy Jézus nem azért jött, hogy megfoltozza az Ószövetséget, hanem hogy helyettesítse azt egy teljesen új szövetséggel. (Zsidó 7:18, 19.)

Az új, még ki nem forrott mustot új borostömlőbe kellett helyezni, hogy a fermentáció során keletkező gázoknak legyen helye a tágulásra a tömlőben. 
Egy régi tömlő egyszerűen felrobbant volna az új borban képződő gázok tágulása miatt. 
Az Ószövetség törvényei sosem fognak eléggé “kitágulni” az Újszövetség kegyelmének valóságához alkalmazkodva. (Zsidó 10:1-10.) Jézus teljes mértékben felszabadított bennünket az Ószövetség törvényének ítéleteitől. (Róma 6:14; 7:1-4; 8:2; 10:3-4; Galata 3:12-14, 23,24; 5:4; Filippi 3:9.) 
Ő a Törvény által való élés külsődleges formáját kicserélte a az Isten kegyelme által való élésre, 
amely bennünk zajlik.

Ma ne kövesd el ugyanazt a hibát, amit a vallásos írástudók és farizeusok követtek el (Lukács 5:30) azzal, hogy a saját erőfeszítéseikben bíztak, hogy jogot formáljanak az Isten előtt való megállásra. 

Jézus nem azért jött, hogy elfogadja az áldozati cselekedeteidet! 
Azért jött, hogy magát feláldozva te szabad lehess a bűntől, és egy új, kegyelemből való életet élhess Őbenne.

2024. szeptember 16., hétfő

AKIK PEDIG KRISZTUSÉI🔥

"🔥Ha a jobb szemed visz bűnre, vájd ki és dobd el magadtól, mert jobb neked, ha egy vész el tagjaid közül, mintha egész tested vettetik a gyehennára." Mt. 5/29.

Jézus a test megcsonkítására buzdított volna? Pontosan az ellenkezőjéről van szó.
Arra mutatott rá, hogy az emberben ott munkál az önvédelem egyetemes hajtóereje.
Ha a testedet oly nagyra értékeled, hogy nem áldoznád fel egyetlen tagját sem, akkor sokkal többre kell értékelned a szellemi egészségedet.
Ádám és Éva bukása óta értékrendünk felborult.
Hatalmas erőfeszítést teszünk a fizikai életünk megóvása érdekében, míg szellemi állapotunkról gyakran tudomást sem veszünk.
Folyamatosan háttérbe szorítjuk szellemünket, és az élet sürgetőbb dolgaival foglalkozunk.
A fizikai test csak átmeneti.
Ha hetven vagy több évet is élünk, ez csak a másodperc törtrésze az örökkévalóságban.
Szellemünk örökké él, és az az állapot, ahogy az örökkévalóságban élni fog, a jelen döntéseinktől függ.
Ha úgy döntünk, hogy megtagadjuk Jézus Krisztust mint Urunkat, akkor a szellemünk a kénkővel égő tüzes tóban fogja tölteni az örökkévalóságot, Istentől elválasztva.
Ha viszont úgy döntünk, hogy Jézust elfogadjuk Urunknak és Megmentőnknek, az azt jelenti, hogy örök életet kaptunk Istennel.
Szellemünk élő lesz Isten számára ebben az életben és az elkövetkezendőben is.
Ez a döntés azt jelenti, hogy minden mást a második helyre sorolunk szellemi egészségünkhöz képest.
Ma dönts úgy, hogy szellemi egészségedet helyezed az első helyre életedben.
Tölts több időt az Igében, imádkozva és közösséget gyakorolva az Atyával, mint az edzőteremben a testedet munkálva.
Meg fogod látni, hogy szellemed gyakorlása nagyobb egészséget eredményez lényed minden részének, beleértve a testedet is.

(Forrás: Daily Devotional – Andrew Wommack Ministries)